Skvelý obchodník / obchodné zručnosti, vyjednávanie a psychológia komunikácie so zákazníkom

 

Anotácia kurzu:

Schopnosť definovať ciele obchodu, vyhľadávanie potenciálnych klientov, vytvorenie dôvery u klienta, verbálna a neverbálna komunikácia klienta aj predajcu, predajný cyklus, identifikácia potrieb potenciálneho zákazníka, prezentácia a uzatvorenie obchodu. Predajný proces od oslovenia zákazníka, cez jeho získanie až po dlhodobú spoluprácu. Absolventi kurzu obchodných a predajných zručností – budú vedieť vhodne vystupovať a komunikovať s obchodnými partnermi a na verejnosti. Budú udržiavať na požadovanej úrovni partnerské vzťahy so spolupracujúcimi klientmi a budú úspešní v nadväzovaní spolupráce s novými zákazníkmi. Budú vedieť usmerňovať komunikáciu so zákazníkom spôsobom, ktorý prinesie vzájomné porozumenie, akceptovanie a zlepšenie spolupráce. Budú ovládať predajný proces. Dokážu vhodne reagovať na námietky zákazníkov a zvyšovať predaj vhodnou argumentáciou. Naučia sa efektívne využívať stratégie, taktiky a techniky vyjednávania a vhodne ich použiť v rôznych častiach vyjednávania. Získajú ucelené know how profesionálnej telefonickej a mailovej komunikácie, vďaka time manažmentu si budú vedieť určiť priority, stanoviť ciele, ktoré sa naučia dosahovať a plniť. Vďaka nástrojom stres manažmentu budete pokojnejší a výkonnejší v práci aj súkromnom živote, pozrú sa na svoje úlohy pod iným uhlom, odbúrajú stresové situácie, naučia sa rýchlo a účinne relaxovať, regenerovať a predchádzať syndrómu vyhorenia.

Absolventi tohto kurzu sa budú vedieť uplatniť napr. v obchodných a odbytových oddeleniach výrobných a nevýrobných spoločností ako predajcovia, obchodníci a obchodný manažéri.

Kurz je vhodný pre majiteľov firiem, manažérov na rôznych úrovniach riadenia, obchodníkov, predajcov, sales manažérov, nákupcov...

Poznámka : Modulový tréningový program obsahuje 6 tréningových dní ( 2 víkendy x 3 dni - piatok, sobota, nedeľa), medzi ktorými je časový odstup.

 
 

Cena ( vrátane DPH) : 1620 €

Cena zahŕňa 6 dní tréningu ( 42 hodín) prezentačnou formou, občerstvenie a študijné materiály pre účastníkov.

Kapacita : 10 účastníkov
Miesto konania : Banská Bystrica

Termíny :
3.2.-5.2.2023/10.2.-12.2.2023
31.3.- 2.4.2023/ 14.4.- 16.4.2023
5.5.-7.5.2023/ 12.5.-14.5.2023
9.6.-11.6.2023/23.6.- 25.6.2023
7.7.-9.7.2023/14.7.-16.7.2023
18.8.-20.8.2023/25.8.-27.8.2023
8.9.-10.9.2023/15.9.-17.9.2023
6.10.-8.10.2023/13.10.-15.10.2023
10.11.-12.11.2023/17.11.-19.11.2023
8.12.-10.12.2023/15.12.-17.12.2023


 

Organizátor :

KEREN - vzdelávanie a rozvoj zamestnancov tel: 00421905463550 vzdelavaniearozvoj@gmail.com www.vzdelavaniearozvoj.sk

Kontaktujte nás v prípade záujmu.


 

Po skončení kurzu účastníci budú ovládať:

  • predajné zručnosti – schopnosť definovať ciele obchodu, vyhľadávanie potenciálnych klientov

  • vytvorenie dôvery u klienta, verbálna a neverbálna komunikácia klienta aj predajcu, predajný cyklus

  • identifikácia potrieb potenciálneho zákazníka, prezentácia a uzatvorenie obchodu

  • techniky uzatvárania obchodu – odhadnúť predpoklady na uzavretie obchodu a schopnosť správne načasovať ponuku na zatvorenie obchodu.

  • zdolávanie námietok – presvedčivá argumentácia pri jednaní s interným alebo externým zákazníkom

  • postup pri prerokovaní námietok komunikačných partnerov, ako pracovať s námietkami a argumentami

  • získanie klienta – získať či rozvinúť obchodné zručnosti s dôrazom na efektívnosť každého obchodného jednania

  • starostlivosť o klienta – nesmieť zabúdať na osobný prístup. Riadime sa heslom „Náš klient, náš pán“.

  • komunikáciu so zákazníkom – základné prvky komunikácie, aktívne počúvanie a rôzne typy rozhovorov

  • psychológiu predaja – typológia zákazníka – ako poznať a osvojiť si stratégie prípravy a realizácie predaja. Osvojiť si typológiu zákazníkov.

  • vedenie obchodných rokovaní – prednáškovo-tréningový program orientovaný na vedomosti a zručnosti obchodníkov a predajcov.

  • schopnosť flexibilne využívať rôzne štýly vyjednávania.

  • prezentačné zručnosti – príprava prezentácie a jej štruktúra, prehĺbenie prezentačných zručností, hlavné zásady prejavu a práce so skupinou či jednotlivcami

  • telefonické zručnosti a telemarketing – profesionálna telefonická a mailova komunikácia so zákazníkmi, partnermi a dodávateľmi

  • riadenie svojho času , plánovanie a prioritizáciu úloh.

  • redukovať stres a zvýšiť kvalitu svojho života.

  • a … mnoho mnoho iného


 

OSNOVA KURZU skvelý obchodník – obchodné zručnosti a psychológia predaja :

Úvod do obchodu a predaja
• Moje ciele a ciele mojich zákazníkov ? Čo je pre našich zákazníkov dôležité ? Ako sa rozhodujú ?
• Psychológia predaja - Ako viesť obchodný rozhovor a „pomôcť“ klientovi k rozhodnutiu, emócie ako dôležitá súčasť rozhodovacieho procesu.
• Zásady a kroky profesionálneho obchodného rozhovoru. Algorytmus predaja v praxi. Obchod nového milénia.
• Príprava a ciele obchodnej návštevy – základ úspechu.
• Začiatok predurčuje koniec: Ako začať obchodný rozhovor – obsah, štruktúra, forma a psychológia pozitívneho otvorenia návštevy.

Stretnutie a prvý kontakt
• čo je dôležité pri prvom stretnutí a ako vytvoriť najlepší „prvý dojem“
• zoznamovacie rituály a primárna kalibrácia partnera
• úvodné stretnutie: obchodný rozhovor
• techniky zahájenia obchodných rozhovorov a small talk“
• sledovanie štýlu hovorenia a identifikácia typu vyjednávača
• verbálne zrkadlenie, východiskový štýl argumentácie
• raport ako efektívny nástroj ovplyvňovania

Obchodný rozhovor
• Techniky správneho kladenia otázok a aktívneho počúvania – zisťovanie a pochopenie očakávaní a potrieb nášho klienta.
• Efektívna a cielená prezentácia ,odborné parametre našich produktov a výhody, ktoré z toho plynú.
• Aký úžitok prinesie náš produkt zákazníkovi? Predávanie úžitku ako efektívna stratégia predaja.
• Ako presadiť svoje požiadavky bez konfrontácie – neuroveda v praxi : zrkadlenie, audit obvinení, pomenovanie, aktívne počúvanie
• Efektívna argumentácia, techniky zvládania námietok, pozitívne preformulovanie, Emočná inteligencia v obchodnej praxis.
• Cena – signál na zľavu, alebo začiatok vyjednávania a hľadanie iných výhod pre zákazníka ?
• Cross sell – účinný spôsob zvyšovania objemu predaja a naplnenia potrieb zákazníkov.
• Neverbálna komunikácia – ako sa naučiť čítať medzi riadkami , vnímanie nákupných signálov.
• Krízové situácie v rozhovore a nástroje ich riešenia.

Profesionálny obchodný telefonický rozhovor
• Etiketa profesionálneho telefonovania
• Špecifiká obchodného rozhovoru po telefóne • Priority a fázy profesionálneho tel. rozhovoru • Ako znížiť riziko odmietnutia... • Keď sa klient odmlčí a nedvíha vám telefón… • Ako prelomiť bariéru mlčania • Práca s hlasom ako dôležitým nástrojom neverbálnej komunikácie • Majstrovstvo vo formálnej email komunikácii

Zákaznícka typológia
• Charakteristické typy správania zákazníkov • Čo je to „chémia“ a ako ovplyvňuje náš profesionálny a spoločenský úspech • Úvod do ľudskej typológie - výskum prof. Karla Junga • Hlavné parametre používané pri typologizácii a ich význam v obchode • Vyhodnotenie behaviorálnych štýlov správania našich zákazníkov • Ako sa sami vnímame a ako nás vnímajú iní – určenie typológie účastníkov • Komunikačné štýly – ako efektívne obchodovať s rôznymi typmi zákazníkov • Kongruencia v obchodnej komunikácii a jej význam • Umenie cielenej komunikácie – stratégia efektívneho dosahovania cieľov počas obchodného rozhovoru • Využitie neverbálnej komunikácie v interakcii s rôznymi typmi klientov

Majstrovstvo vyjednávania
• Tri hlavné oblasti záujmu a ako ich využiť pri vyjednávaní • Matrica vyjednávania a jej praktické využitie • Čo potrebujeme vedieť pred začatím vyjednávania ? • Štruktúra dôkladnej prípravy • One-to-one vs. vyjednávanie tímu: dôležité rozdiely v príprave • BATNA a jej význam vo fáze prípravy • Sila v rokovaniach: kto ju má, kde leží? • Techniky, ako vyjednávať spôsobom vytvárania hodnôt win-win • Čo je potrebné dohodnúť, čo je potrebné urobiť po skončení • Ako vytvoriť dlhodobé partnerstvo založené na vyjednávaní win-win

Manažment času a priorít
• Zásadne pravidlá práce s časom • Proaktívny prístup k riadeniu času • Štvrtá generácia plánovania času • Krátkodobé vs dlhodobé plánovanie • Paretov princíp a ABC analýza stanovovania priorít • Kategorizácia v oblasti práce s časom: Matrica Dôležitosť/Naliehavosť • Eisenhowerova matica plánovania času

Manažment stresu
• Fyziológia stresu – ako vplýva na naše fyzické , emocionálne a psychické nastavenie a správanie • Psychické a somatické reakcie na stres • Individuálna identifikácia pôsobenia záťaže • Umenie majstrovského zvládania stresu - prehľad a nácvik pre prax • Príčiny a príznaky syndrómu vyhorenia • Priebeh a jeho dôsledky syndrómu na náš život • Dlhodobá stratégia na predchádzanie syndrómu vyhorenia

Počas školenia budú účastníci zapojení do viacerých cvičení a tímových diskusií, ktoré ich postavia do úloh podobných tým, ktoré riešia v každodennej práci. Budú hľadieť na výzvy nielen zo strany obchodníka, ale aj klienta, čím sa prehĺbi ich pochopenie a precítenie sveta zákazníka. Pod vedením školiteľa pochopia oblasti, v ktorých je potrebné sa ďalej rozvíjať a skolenie ukončia individuálnymi rozvojovými plánmi.

Využívame Interaktívne tréningové metódy :
Prípadové štúdie: nácvik a pochopenie konceptu konkrétnych tém
Modelové situácie: tréning jednotlivých zručností s reálnymi produktami spoločnosti
Brainstorming : hľadanie nových riešení, tvorba „ modelov efektívneho postupu“
Role plays